HARI INI & AKAN DATANG(AKU)

Thursday 7 April 2011 | | |

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته





º Hmm..Hari² yang mendatang semakin mencabar dan memberi tekanan kat aku.Aku dah hampir hilang idea camne nak selesaikan masalah nie,selamat masih ade family n kawan² yang banyak bagi peluang dan idea.Kalau takde mereka² semue dunia boleh hampir terbalik woo.Aku nie cume ade masalah dengan kerjaye je yang membawa kepada masalah² laen ..ishhh
º Dunie hari nie macam tak adil pulak rasenye.Cth bile nak mintak kerja,orang yang ber'kabel' atau ade kenalan dalam yang berpeluang cerah dapat kerja yang diinginkan yang takde nie 50/50 jela(nasib jela tu).Kalau nak diikutkan dah berape banyak kerja aku mintak tapi yang dapat tenggelam timbul.Lepas je abis belajar ingat nak rehat kejap(time tu tahun lepas) tapi ini dah kemaen lame pacik oii..hmm
º Masuk hari nie dah dekat 6 bulan aku takde keje tetap tapi selamat ade part time job yang boleh bagi aku bernafas.Ingat lagi minggu lepas mase amik sijil konvo kat Hotel Holiday Inn,aku tengok membe² semue dah ade hasil walaupun tak seberape tapi sekurang²: nye ade la jugak perubahan.Nak kate aku memilih kerje?takde pon cume mencari kesesuaian yang boleh bagi aku happy dengan kerje yang aku dapat.
º Mase dah tak boleh nak 'rewind' balek so mulai sekarang aku kene 'tutup' kesilapan yang dah aku buat dengan membawa sedikit perubahan buat permulaan.Takde yang mustahil dalam dunie nie cume kesungguhan yang perlu ade.Dunie sekarang nie ade prinsip sendiri 'lambat kene tinggal'.So aku tak terlewat lagi kot.
º Harap hari yang mendatang semakin indah buat aku. Hehe

الحمد لله

0 comments:

Post a Comment